*TRB’s National Cooperative Highway Research Program (NCHRP) has issued a request for proposals to develop validated and demonstrated quantitative macro-level safety prediction models and a quantitative safety planning chapter for the Highway Safety Manual intended for use by transportation practitioners at all levels:
http://apps.trb.org/cmsfeed/TRBNetProjectDisplay.asp?ProjectID=4200
*Automated High-Performance Liquid Chromatography Saturate, Aromatic, Resin, and Asphaltene Separation:
http://www.fhwa.dot.gov/publications/research/infrastructure/pavements/15055/15055.pdf
*New mechanistic tool assesses joint sealnat effectiveness in concrete pavements:
http://www.nxtbook.com/naylor/FPPQ/FPPQ0316/index.php?startid=39
*El condado de Los Angeles cambia la estrategia de rehabilitación, dando prioridad a la reducción de impactos ambientales y consigue, adicionalmente, un sustancial ahorro:
http://www.nxtbook.com/naylor/FPPQ/FPPQ0316/index.php?startid=29
*La iniciativa LTPPP (lon-term pavement perfomance) de la FHWA ha concluido los estudios preliminares destinados a la selección de tecnologías de mantenimiento/rehabilitación de firmes. El trabajo experimental se iniciará en 2017 y va a suponer una de los mayores desarrollos llevados a cabo para conocer la eficacia y eficiencia de las tecnologías/productos incluidos en el proyecto:
http://www.nxtbook.com/naylor/FPPQ/FPPQ0316/index.php?startid=20#/22